En liten påminnelse bara

  2010-05-25 / 19:02:37 / TANKAR/HUVUDBRY /
Jag har länge tampats med att ständigt tänka negativt, särskilt om mig själv och mitt eget liv.
Konstigt. För egentligen är jag ju bra. Det finns ju liksom bara en av just MIG.
Problemet ligger i att vi alltid jämför oss med andra. Idiotiskt.

MEN i vissa samanhang ska man enligt mig jämföra, med just dom som har det sämre än en själv. Se över sitt liv, sluta klaga och fakiskt ta vara på det man har.
Så många människor som faktiskt inte har allt just DU har.
Vi klagar och gnäller om så små saker.

Fick idag ett mail av en vän.
Det var utformat ungefär så här:

Om du tror du är olycklig, se på dem:




Om du tycker du är fattig och har för låg inkomst, se på henne:




Om du tror du har ont om vänner, se på denne man:




När du känner för att ge upp, se på denne man:



Om du känner att du lider i livet, se på honom:



Klagar du på busstider, tunnebanan, se på dessa arma människor:




Känns samhället orätvist mot dig, hur är det då för denna kvinna?:





Ja, ni fattar grejen..

NJUT av livet. Så gott det går. Ta vara på goda vänner, en bra bok, puss på kinden, lukten av sommarens blommor...
Vi har bara ett liv, och det är NU!






Malli Gabriella Garcia

Det var länge sen jag läst något så här bra :) Keep it up

2010-05-26 @ 18:36:28
URL: http://nanashopper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious